گوریل

یوگا - حرکت گوریل

توضیح حرکت:

از حالت ایستاده و با پاهای موازی شروع کنید (حدوداً شش اینچ از هم فاصله دارند) و قسمت جلوی رانها برای بلند کردن کشکک زانوها منقبض شده است. بدن از مفصل لگن با پاهای صاف و نیم تنه به موازات زمین خم شده است. انگشتان اشاره و میانی هر دست بین شست پا و انگشت دوم پا پیچیده می شود. انگشتان دست و شست ها در اطراف و زیر انگشتان شست پا پیچیده می شوند تا حالت قرارگیری محکم شود. انگشتان پا بر روی انگشتان دست فشار می آورد. برای خم شدن عمیق تر در قسمت های مختلف، استخوان های نشیمن به سمت بالا می روند، نیم تنه به قسمت تحتانی ران فشار وارد کرده و تاج سر به سمت زمین پایین می آید. بسته به انعطاف پذیری، قسمت گودی کمر تا حدی بیشتر یا کمتر می شود. در عین حال، بدون فشردن قسمت پشت گردن، جناغ سینه بالا می رود. پیشانی آرام می ماند. برای بیان کامل حرکت با کشیدن انگشتان پا، آرنج ها به اطراف خم می شوند. این کار قسمت جلو و پهلوهای نیم تنه را کشیده می کند. برای همسترینگ های بسیار بلند، پیشانی را به سمت ساق پا بکشید. برای همسترینگ هایی که کوتاه هستند، بهتر است تمرکز بیشتری روی طولانی نگه داشتن نیم تنه جلو داشته باشید. نگاه پایین یا به سمت بدن است.

مزایا:

مغز را آرام می کند و به رفع استرس و اضطراب کمک می کند. کبد و کلیه ها را تحریک می کند. باعث کشش همسترینگ، ساق پا و مفصل ران می شود. ران ها و زانوها را تقویت می کند. هضم را بهبود می بخشد. به تسکین علائم یائسگی کمک می کند. سردرد و بی خوابی را تسکین می دهد.